نقش محتوا در بهینه سازی وب سایت

تعریف بهینه سازی  وب سایت و نقش محتوا

بهینه سازی  وب سایت و محتوا به معنای توسعه وب سایت گام به گام با قوانین موتورهای جستجو می‏باشد. اولین و  مهمترین موتور جستجو گوگل است که در دهه 1990 کار خود را آغاز کرد. گوگل وظیفه انتخاب وب سایت‎ها‏ را بر عهده گرفت و سایت‎ها‏ را گزینش می کند . به این معنا که کاربران برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود، نیازمند یک موتور جستجو بودند تا سایت‎ها‏ را برای آن‎ها‏ دسته بندی کنند و بهترین و نزدیک ترین سایت به کلمات جستجو را در اختیار آنها قرار دهد.

برای طراحی یک سایت باید بدانیم که کدام عامل از همه مهم تر است .نقش محتوا در بهینه سازی وب سایت در این جا بیشتر از به کاربردن کلمات کلیدی داخل متن و عنوان مطالب پر رنگتر است. درهنگام قرار دادن یک محتوای خوب علاوه براینکه باید مقدار کلمات کلیدی رعایت بشود ، محتوا باید کاملا سازماندهی شده، مناسب، بدون ایرادات نگارشی و از همه مهمتر کاربر باید محتوای شما را بپسند و جذب سایت شود.


باید این طور گفت که یکی از مهمترین عوامل سئو و بهینه سازی سایت  بحث محتوای وب سایت شما است . هرچقدر محتوای شما برای مخاطبین جذاب باشد می تواند رتبه بهتری در گوگل پیدا کنید . جمله معروف content is king  یا محتوا پادشاه است را حتما در سئو وب سایت (بهینه سازی وب سایت) شنیده اید.


امروزه مهمترین موضوع در بهینه سازی سایت تولید محتوای یکتا یا همان محتوای اورجینال که بتوان فاکتور های سئو را روی آن پیاد سازی کرد  در سایت های فارسی زبان بسیار کم به آن اهمیت داده می شود البته به لطف الگوریتم های جدید گوگل مانند الگوریتم پاندا تا حدود زیادی از کپی مطالب منحصر به فرد جلوگیری می کند.


در واقع تولید محتوا مهم ترین بخش از بهینه سازی داخلی وب سایت می باشد و شما باید بتوانید از طریق تولید محتوای ارزشمند به نیازهای کاربرانتان پاسخ دهید.

در واقع قبل از شروع می خواهیم بدانیم محتوا چیست و اصول کاربردی آن در وب سایت چه می باشد و بعد از آن به این بپردازیم  که نقش محتوا در بهینه سازی سایت چه می باشد؟

محتوا چیست ؟

 معنی محتوا در فارسی (اسم، صفت) عربی (محتوی) و در زبان انگلیسی (content) می باشد.

در این جا باید بگوییم که محتوا از مهمترین بخش های سایت ها و شبکه های مجازی است و در بدست اوردن کسب رتبه اول گوگل نقش بسزایی دارد. در حقیقت محتوایی پادشاه است که منطبق با قوانین و راهکارهای گوگل باشد.

 تولید محتوا چیست ؟

در این قسمت هدف اصلی تولید محتوای با کیفیت  که باعث می شود که رتبه وب سایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. و جذب مشتری و مخاطب با بهره مندی از مطالب مفید و کاملا رایگان، اعتماد سازی و ایجاد علاقه به محصولات و کسب‌وکار شما در طراحی سایت می باشد تا بتوانید به ساده ترین شکل مشتریان زیادی را برای کسب وکارتان ایجاد نمایید.

انواع محتوا:

1-تولید محتوای متنی

در اینجا تولید محتوا به صورت متنی یکی از شایع ترین و آسان ترین انواع تولید محتوا میباشد، نوشتن مطالب مفید، مقالات کاربردی و طریقه نگهداری و یا استفاده از این قبیل تولید محتوا به حساب می آیند. در واقع محتوا تاثیری زیادی را بر مخاطبان می گذارد و کمک زیادی به سودآوری و فروش بیشتر خواهند داشت.

2- تولید محتوا به شکل عکس و عکس تبلیغاتی از محصولات و خدمات

برای تولید یک محتوای خوب  عکس می تواند کمک شایانی بکند زیرا قدرت تحلیل و به خاطر سپاری مغز انسان در مورد عکس ها و تصاویر بسیار بالا می باشد، پس این موضوع می تواند نقطه اوج در فرآیند بازاریابی شما باشد.

3- تولید محتوای گرافیکی

در برخی مواقع اینفوگرافیک‌ برای سایت و شبکه های اجتماعی به عنوان تولید محتوای گرافیکی می تواند تنها راه حل باشد، اطلاعات جامع و کاربردی را در نمودارهایی گرافیکی و زیبا به سادگی فراهم می شود، اینفوگرافیک ها میتواند بصورت کاملا گرافیکی و یا ترکیبی از عکس و متن باشند که اطلاعات زیادی را به ساده ترین راه آن منتقل می نمایند.

4-تولید محتوای ویدئویی

شاید بتوانید از ویدئو ها به دلیل دارا بودن دو فاکتور تاثیرگذار تصویر و صدا یکی از موجزترین ها می باشند استفاده کنید. اما به دلیل تفاوت قیمتی که با دیگر محتواها دارند شاید گزینه مناسبی برای همه نباشند، اما این نکته از ارزشهای ویدئو ها کاسته نخواهد شد.

5-تولید محتوای صوتی و پادکست

برای سایت خود می توانید از محتوای صوتی و استفاده از گوینده برای انتقال مفاهیم و اهداف شرکت ها استفاده کنید این کار می تواند در بیشتر موارد موثر باشد و به عنوان یکی از بهترین گزینه ها مطرح می شود، استفاده از این رسانه در سایت و شبکه های اجتماعی نسبت به محتوای ویدئویی بسیار کم هزینه تر بوده و میتواند گزینه مناسبی برای بازاریابی و جذب مخاطبین باشد.

بهینه سازی محتوا

در واقع سئو، شامل تکنیک و فرآیند هایی است که برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در گوگل به کار می رود تا کاربران بتوانند وب سایت را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا کنند.

محتوا، یعنی انواع اطلاعاتی است که در صفحات وب قرار می گیرد.


 از ترکیب این دو کلمه می توان این را فهمید که بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا شامل تکنیک ها و فرایند هایی است که باعت بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شود.

نقش بهینه سازی محتوا در سایت


*جمع آوری اطلاعات در خصوص کلمات کلیدی:

اگر می خواهید که ترافیک گوگل را به سمت سایت خود جذب کنید، پس بهتر است قبل از شروع به تولید محتوا، در خصوص کلمات کلیدی که متناسب با کسب وکار شما هستند و بیشترین جستجو را دارند، تحقیق و بررسی کنید. در واقع سعی کنید از کلماتی در محتوای خود استفاده کنید که توسط کاربران بیشتر از همه مورد جستجو قرار می گیرد.

*بهینه سازی کلمات کلیدی:

بعداز تحقیق در خصوص کلمات کلیدی  باید برای بهینه سازی محتوای سایت خود سعی می کنید که از کلمات کلیدی اصلی در حوزه کسب و کار خود استفاده کنیدبه این صورت که چگونه و کجا کلمات کلیدی را در محتوای خود استفاده کنید. این مساله در بهینه سازی محتوا خیلی تاثیرگذار است.  مشخص است به کار بردن کلمات کلیدی پرجستجو، هیچ کمکی به رتبه سایت شما نمی کند. بلکه بهتر است از کلمات کلیدی ترکیبی استفاده کنید.

*بهینه سازی محتوا :

در این جا محتوای سایت هم باید بهینه سازی شود.این بهینه سازی محتوا نه نتها سئو را باید در بر بگیرید بلکه باید از نظر کاربر هم باید بهینه سازی باشد یعنی با محتوا بتواند ارتباط مناسب برقرار کند.هر چه قدر کاربران بیشتر در وب سایت بمانند برای  رتبه وب سایت شما بهتر است.

 

*معرفی محتوا:

وقتی که آماده شدید با نوشتن استراتژی تولید محتوا، باید شبکه های اجتماعی و راه های نشر آن را پیدا کنید. در اینجا باید بدانید کاربران شما در کدوم شبکه ها و گروه ها بیشتر حضور دارند و مطالب سایت خود را در آنجا تبلیغ کنید .بعداز آن با اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و ساخت لینک به محتوای خود ( لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی) می توانید قدرت دیده شدن محتوای خود درسایت برای کاربران افزایش دهید.



نکات زیادی وجو دارد که شما باید بدانید و هنگامی که در مورد  نقش محتوا و بهینه سازی در سایت می خواهید مطالبی را بدانید ،اول از همه این است که هدف سایت شما نباید فقط ترافیک موتورهای جستجو می باشد، زیرا دراین صورت نمیتوانید موفق به افزایش رتبه وب سایت خود شوید .در واقع شما به غیر از موتورهای جستجو باید نظر کاربران را نیز در نظر بگیرید، در حقیقت محتوایی  که کاربران  آن را بپسندند و جذب سایت شوند .باعث بالا رفتن رتبه شما می شود پس این عاملی است که باعث می شود شما مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کنید.


در اینجا نتیجه می گیریم که :

نقش و اهمیت محتوا و بهینه سازی وب سایت  از آن جهت است که تولید محتوا باعث ایجاد تعامل و جذب بازدیدکنندگان و جذب موتورهای جستجو می شود . پس شما باید برای حیات بخشیدن به سایت خود و برتری پیدا کردن از رقبای خود در جذب مشتریان و افزایش درآمد برای محتوای سایت خود سرمایه گذاری کنید و با تولید محتوای بهینه و بازاریابی راه رسیدن به اهداف خود را هموار و باز  کنید.در واقع باید این را در نظر گرفت که محتوا چه قدر در بالا بردن کیفیت و عملکرد یک سایت می تواند مهم باشد .در نتیجه نقش و اهمیت بهینه سازی محتوا در سایت  جایی به اوج خود میرسد که بیشتر مردم در واقع به صفحه‌ی اول جستجوگوگل توجه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه‌ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.

 

طراحان و تیم تولید طراحی سایت روبی وب  با بررسی کسب و کار و نوع محصولات و خدمات و همچنین بنا به بودجه شما محتوای سایت شما را طراحی کرده  و با دانستن نقش و اهمیت محتوا و بهینه سازی وب سایت سعی  می کند تا سایت شما را  از رتبه پایین در صفحه اول موتور جستجو به رتبه های بالا و  قدرتمند کردن آن برای جذب مخاطبین و سودآوری بیشتر تبدیل کنند . سایت روبی وب همیشه آماده خدمت به شما می باشد.